2A Latijn – SMIK

In het vak Latijn bestudeer je de taal van de Romeinen. Zo train je je geheugen, je leert leren en je studie plannen, je leert logisch redeneren en je maakt kennis met de Romeinse cultuur. Door de kennis van de Latijnse spraakkunst krijg je meer inzicht in de manier waarop een taal is opgebouwd. Die […]

2B Mens & organisatie – SMIK

Deze basisoptie is toepassingsgericht. Je volgt 5 uur Economie & organisatie en 5 uur Maatschappij & welzijn. In Maatschappij & welzijn werk je rond drie interessegebieden: · lichaamszorg: het eigen lichaam en welbevinden; · lifestyle: interieur en sfeerschepping, vormgeving en mode; · voeding: gezonde maaltijden en samen maaltijd nemen. Economie & organisatie is een domein […]

2B Hout en bouw – SAG

In het tweede leerjaar B wordt de algemene basisvorming verdergezet met 20 wekelijkse lestijden, die aangevuld worden met 10 lestijden van één of twee specifieke basisopties en 2 uren differentiatie. In Hout en bouw worden deze ingevuld als volgt: 10 uren Hout en bouw 1 uur STEM-initiatieven ter ondersteuning van de basisoptie 1 uur ICT […]

2A STEM Agro- en biotechnieken – SAG

In het tweede leerjaar wordt de algemene basisvorming verdergezet met 25 wekelijkse lestijden die aangevuld worden met een specifieke basisoptie van 5 lestijden en 2 uren differentiatie. In STEM Agro- en biotechnieken worden deze ingevuld als volgt: 5 uren STEM-technieken met de klemtoon op plant, dier en milieu 1 uur STEM-initiatieven ter ondersteuning van de […]

2A STEM technieken – Hout en bouw – SAG

In het tweede leerjaar wordt de algemene basisvorming verdergezet met 25 wekelijkse lestijden die aangevuld worden met een specifieke basisoptie van 5 lestijden en 2 uren differentiatie. In Hout en bouw worden deze ingevuld als volgt: 5 uren STEM-technieken met de klemtoon op hout en bouw 1 uur STEM-initiatieven ter ondersteuning van de basisoptie 1 […]

1B – SAG

Iedere leerling is uniek. Daarom vinden wij het belangrijk dat elke jongere zijn eigen studietraject kan kiezen. Als hulpmiddel hebben we onze studiekeuzepuzzel ontwikkeld. Met onze puzzel kan je op een eenvoudige manier je keuze(s) maken. Je krijgt 27 lesuren basisvorming. De overige 5 lesuren worden ingevuld door ICT en sociale vaardigheden. Daarnaast kies je een […]

1A – SAG

Iedere leerling is uniek. Daarom vinden wij het belangrijk dat elke jongere zijn eigen studietraject kan kiezen. Als hulpmiddel hebben we onze studiekeuzepuzzel ontwikkeld. Met onze puzzel kan je op een eenvoudige manier je keuze(s) maken. Je krijgt 27 lesuren basisvorming. Elke keuze is gekoppeld aan een abstractieniveau aangeduid met een S (standaard) of H (hoog). De […]

1A – SMIK

STUDIEKEUZEPUZZEL SMIK 1A Iedere leerling is uniek. Daarom vinden wij het belangrijk dat elke jongere zijn eigen studietraject kan kiezen. Daarvoor hebben we deze studiekeuzepuzzel ontwikkeld. Daarmee puzzel je op een eenvoudige manier je keuze(s) samen. Deze keuze is een onderdeel van de “Modernisering secundair onderwijs”